طعم سیب

چشمانم طعم سیب می دهد

 سیبی  گاز زده

دستانم اما

 طعمی از ته مانده های سفره ای

که برای زنان همسایه انداختی

 من  دور می شوم

 از فنجان قهوه ای که برایم ریختی

 و طعم تلخ فالی  که زن دورگرد

 به زور لای انگشتانم جا داد

دور می شوم

 می روم میان جعبه مداد رنگی

 گم می شوم

 تنم بوی  مداد هایی می گیرد

 که با آن رنگم کردی

گفتی از این جعبه اگر رد شوی

نیمه ناتمام من می شوی

 و من میان رنگ ها 

 یادگاری های تلخ  نوشتم

**

  چشمان طعم سیب می دهد

 اما زیر پلک هایم

جزر و مد بوسه هایت

خیانت را بیتوته می کنند

**

 دور می شوم از تکه های  خودم

چشمم می افتد

دو نیم می شوم

 وباز زنی فال گیر 

انتهای  چشمانم را

 به تفاله های چای  پیوند میزند

می گوید این بهار که آمد

یادت باشد

پس مانده هایت را

ته یک کیسه زباله به حاشیه کوچه زمان بسپاری

 ***

و می روم  جایی همین نزیکی

 تا سر کوچه همسایه

خوم را روی یادگاری های دیوار  جا بگذارم ...

 

نظرات 5 + ارسال نظر
امیر چهارشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 09:05 ق.ظ http://diamound.co.sr

بهترین کلیپ های موبایل ایرانی... جالب ..

ونوس رستمی سه‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:05 ق.ظ http://www.anarekhis.blogfa.com

سلام دوست خوب..از سرزنت و لینک کردن ممنون...درباره ی شعرت فقط با چشمان مخالفم...اگر چشمها باشه بهتره...فرم روایی جالبی داشت..عوض شدن تصاویر و جهان بینی ای که من اینروزها بهش فکر می کنم..شاد باشی و سرشار از زندگی....

شیوا چهارشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:01 ب.ظ

مداد رنگی زرد را از جعبه رنگهایت حذف کن چون زرد نماد کلمه چرک و کثیف خیانته.
بسیار زیبا می نویسی. قلمت همیشه سبز
شیوا

ونوس رستمی پنج‌شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 07:59 ق.ظ http://www.anarekhis.blogfa.com

سلام دوست خیلی خوب...تاریخ مصرف این پست خیلی کمه...
چه سرنوشت غم انگیزی که کرم کوچک ابریشم
تمام عمر قفس می بافت ولی به فکر پریدن بود(منزوی)
برای حفظ تعادل...بروزم...سربزنید و جسارت تازه ای برای روشنی باشید...
شاد باشید و امیدوار...

سعیره سه‌شنبه 5 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:52 ق.ظ

تو که میدونی من طبع شعر ندارم و ذوق خوندنش رو هم ندارم.ولی چون تو سرودی حتما قشنگه واسه انکه میدونم چی تو سرته. در ضمن دلم برات یه ذره شده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد